Thursday 6 October 2011

AURAT MAHKOTA WANITA


PENULIS
:
RUSYDI RAMLI AL-JAUHARI / HALIZA HJ. ARIS


MUST READ SDN BHD 


Baru beli buku ini kat MPH semalam, buku ini very compact, ringkas tapi padat.  Saiz buku yang sedikit kecil dari saiz buku biasa juga memudahkan saya untuk membawa ke mana-mana dan memberikan saya kebebasan untuk membaca di mana-mana jua. Walaupun hanya dengan ketebalan 150 muka surat, ilustrasi dan isi kandungannya mudah difahami (works on me as mualaf). Cara penyampaian buku ini juga sangat santai dan 'ringan'.

Most of us dah tahu apa itu aurat dan masing-masing ada cara untuk memelihara mahkota dan kehormatan yang Allah berikan kepada kita sebagai wanita. Adalah baik juga kita menghadiahkan buku ini kepada kawan-kawan atau adik beradik... Sama-sama kita perbaiki penjagaan kehormatan kita sebagai wanita, insyaallah.

Sedikit ringkasan dari buku ini:

Aurat adalah kehormatan wanita yang perlu dipelihara. Allah s.w.t. telah menjadikan wanita ini cantik dan menarik. Oleh yang demikian setiap wanita perlu mempertahankan kecantikan ini dan bersyukur di atas anugerah yang telah diberikan oleh Allah bukan menyalahgunakannya.

Islam amat menyayangi wanita sebeb itulah Islam menggariskan beberapa ketetapan dan penduan agar kemuliaan dan kehormatan wanita dijaga dengan baik. Islam tidak menghalang perkembangan fesyen tetapi fesyen perlu mengikut kehendak syarak yang akhirnya ia akan memelihara wanita dari diganggu dan dieksploitasi.

Fiki-fikirkanlah... ...


Contoh kandungan buku ini:


Buku yang comel tapi berinformasi..... Love it!
Harga buku yang comel ini sangat berpatutan, hanya RM 16.90 sebuah.
 Jika ada yang sempat membeli di MPH sebelum 13 Oktober 2011,
masih berpeluang menikmati 30% discount!!




No comments:

Post a Comment

Semoga perkongsian ilmu ini diberkati.

Note: only a member of this blog may post a comment.